17271
<h1>CHARAKTERYSTYKA PLACÓWKI
</h1><div style="text-align: right;"><aside madkom-actionbuttons class="mkModule" data-module="actionBtns" data-forward="true"data-reply="false"data-print="true"data-xml="true"data-pdf="true"data-contact-form-id="null"></aside> </div><div style="text-align: left;"> </div><div style="text-align: left;"><div style="border-right:medium none;padding-right:0cm;border-top:medium none;padding-left:0cm;padding-bottom:1pt;border-left:medium none;padding-top:0cm;border-bottom:#000000 1pt solid;">
<p style="margin:0cm 0cm 0pt;"><b>CHARAKTERYSTYKA PLACÓWKI</b></p></div>
<p style="margin:0cm 0cm 0pt;text-align:center;"></p>
<p style="margin:0cm 0cm 0pt;text-align:center;"></p>
<p style="margin:0cm 0cm 0pt;"><span>Szkoła Podstawowa nr 12 w Tarnowskich Górach powstała w 1912 roku.</span></p>
<p style="margin:0cm 0cm 0pt;"><span>Rozbudowę placówki ukończono w 1962r. Wtedy to do ‘’dwunastki’’ uczęszczało około 250 uczniów.</span></p>
<p style="margin:0cm 0cm 0pt;"><span>Obecnie w sześciu klasach i dziewięciu oddziałach naukę pobiera 158 uczniów. W jednym oddziale uczy się średnio 22 uczniów.</span></p>
<p style="margin:0cm 0cm 0pt;"><span>Uczniowie I etapu edukacyjnego ulokowani są<span> </span>na I piętrze, gdzie znajduje się również pracownia komputerowa, biblioteka szkolna, oraz gabinet pedagoga.</span></p>
<p style="margin:0cm 0cm 0pt;"><span>Uczniowie klas starszych /IV-VI/ zajmują parter.</span></p>
<p style="margin:0cm 0cm 0pt;"><span>Na tym poziomie znajduje się także świetlica,aula szkolna ze scenką, sala gimnastyczna,sklepik oraz toalety uczniowskie.</span></p>
<p style="margin:0cm 0cm 0pt;"><span>W piwnicach szkoły mieści się stołówka oraz kuchnia podająca herbatę śniadaniową oraz obiad gotowany przez kuchnię przedszkolną. Bazę uzupełnia boisko szkolne do piłki ręcznej wymagające natychmiastowej wymiany nawierzchni oraz plac zabaw zbudowany w ramach projektu „RADOSNA SZKOŁA”.</span></p>
<p style="margin:0cm 0cm 0pt;"><span>Zespół Szkolno -Przedszkolny nr3 funkcjonuje w oparciu o następujące dokumenty wewnętrzne: statut szkoły i przedszkola, program wychowawczy, wewnętrzny system oceniania, szkolny zestaw programów nauczania, ramowy plan lekcji, zatwierdzony projekt organizacyjny, regulaminy i procedury.</span></p>
<p style="margin:0cm 0cm 0pt;"><span>Placówka usytuowana jest<span> </span>w dzielnicy Repty Śląskie, w niewielkim oddaleniu<span> </span>od centrum miasta/4km./</span></p>
<p style="margin:0cm 0cm 0pt;"><span>Budynek, oraz urządzenia sportowe znajdują się na terenie zamkniętym, bogatym w zieleń z dala od ruchliwych traktów komunikacyjnych.</span></p>
<p style="margin:0cm 0cm 0pt;"><span>Dzielnicę Repty zamieszkuje około 2000 mieszkańców. Rodzice byłych i obecnych uczniów zatrudnieni byli dotychczas w okolicznych zakładach pracy.</span></p>
<p style="margin:0cm 0cm 0pt;"><span>Na przestrzeni ostatnich kilku lat niepokojąco przybywa osób, które utraciły pracę z powodu likwidowanych zakładów współpracujących<span> </span>z pobliskimi kopalniami,które okazały się nierentowne.</span></p>
<p style="margin:0cm 0cm 0pt;"><span>Sytuacja ta wiąże się z postępującym zubożeniem społeczeństwa, co znajduje odbicie w zawężających się możliwościach organizacyjnych szkoły.W tym samym czasie tereny dzielnicy zasiedliły rodziny z dużych miast Śląska(Katowice, Gliwice, Bytom, Zabrze).W obecnym czasie mieszkańcy napływowi stanowią ok.40 % społeczności lokalnej.</span></p>
<p style="margin:0cm 0cm 0pt;"><span></span></p>
<p style="margin:0cm 0cm 0pt;"><span>Na terenie dzielnicy działają następujące organizacje<span> </span>i instytucje: Rada Dzielnicy Repty Śląskie, LKS ‘’Zgoda Repty’’, OSP, chór im. Nowowiejskiego, chór ‘’Słowiczek’’. </span></p>
<p style="margin:0cm 0cm 0pt;"><span></span></p>
<p style="margin:0cm 0cm 0pt;"><span>Szkoła Podstawowa nr 12 jest samodzielną jednostką budżetową w której funkcjonuje odrębny pion ekonomiczny, który tworzą: główna księgowa/1 etat/,oraz starszy referent księgowości /3/4 etatu/.</span></p>
<p style="margin:0cm 0cm 0pt;"><span>W pionie administracyjnym zatrudniony jest sekretarz szkoły /1 etat/.</span></p>
<p style="margin:0cm 0cm 0pt;"><span>Zespołem Szkolno - Przedszkolnym zarządza dyrektor. Częśc obowiązków wypełnia V-ce dyrektor</span></p>
<p style="margin:0cm 0cm 0pt;"><span>Obowiązkowym językiem obcym nauczanym w szkole jest język angielski. Dla<span> </span>mniejszości niemieckiej organizowana jest nauka języka niemieckiego.W szkole zatrudniony jest pedagog szkolny/3/4 etatu/, wychowawca świetlicy/2 etaty oraz bibliotekarz /1/2 etatu/.</span></p>
<p style="margin:0cm 0cm 0pt;"><b><span></span></b></p>
<p style="margin:0cm 0cm 0pt;"><b><span>ORGANY<span> </span>SZKOŁY: </span></b></p>
<p style="margin:0cm 0cm 0pt;"><b><span></span></b></p>
<p style="margin:0cm 0cm 0pt;"><span><span></span><b>Rada Pedagogiczna</b> – w jej skład wchodzi siedemnaścioro nauczycieli / dziesięcioro zatrudnionych w pełnym wymiarze/?. Wszyscy nauczycielie posiadają wykształcenie wyższe magisterskie z przygotowaniem pedagogicznym. W<span> </span>tym gronie<span> </span>11 osób to nauczyciele dyplomowani, 3 osoby to nauczyciele mianowani, 1 kontraktowa, dwie osoby to stażystki.</span></p>
<p style="margin:0cm 0cm 0pt;"><span></span></p>
<p style="margin:0cm 0cm 0pt;"><b><span>Samorząd Uczniowski SP nr 12</span></b><span> tworzy czteroosobowy zarząd wybierany we wrześniu każdego roku szkolnego przez uczniów klas IV – VI. W/w organizacja reprezentuje interesy wszystkich uczniów, oraz uczestniczy w opiniowaniu ważniejszych spraw szkolnych( np. Regulamin Szkoły, organizuje zbiórki charytatywne, kiermasze/zabawek, sprzętu sportowego/, współorganizuje życie kulturalne szkoły, w ostatnich<span> </span>latach prowadzi kawiarenkę dla rodziców funkcjonującą w czasie zebrań nauczycieli z rodzicami).</span></p>
<p style="margin:0cm 0cm 0pt;"><span></span></p>
<p style="margin:0cm 0cm 0pt;"><b><span>Rada Rodziców</span></b><span> – w skład siedmioosobowej grupy wchodzą przedstawiciele poszczególnych oddziałów. Zarząd tworzą: przewodniczący, jego zastępca, sekretarz, oraz skarbnik. Kontrolę sprawuje trzyosobowa Komisja Rewizyjna W/w organ od wielu lat współorganizuje i współuczestniczy w życiu szkolnym. Roczny budżet Rady Rodziców tworzą dobrowolne składki rodziców a także zyski z organizacji imprez środowiskowych typu: zabawa karnawałowa, festyn rekreacyjny. Członkowie Rady współorganizują wiele wycieczek w obrębie poszczególnych klas, jak również o zasięgu ogólnoszkolnym. Rada Rodziców opiniuje wszystkie ważniejsze sprawy dotyczące życia szkoły/ w ostatnim czasie aneks do dokumentu<span> </span>pod nazwą ‘’Szkolny Regulamin Oceny Zachowania Ucznia”.</span></p>
<p style="margin:0cm 0cm 0pt;"><span></span></p>
<p style="margin:0cm 0cm 0pt;"><span>Na terenie placówki działa także <b>LOP</b>, która oprócz całorocznych działań profilaktycznych, zajmuje się organizacją całodniowych imprez pod nazwą ‘’Dzień Ziemi’’ i ‘’Sprzątanie Świata’’a także Tarnogórski Rajd<span> </span>Turystyczny. Pozalekcyjną działalność szkoły<span> </span>uzupełnia funkcjonujący sklepik szkolny, oraz <b>UKS ‘’Gwiazda’’</b>.</span></p>
<p style="margin:0cm 0cm 0pt;"><span>W/w klub organizuje zajęcia dla uczniów szkoły podstawowej, oraz absolwentów uczęszczających obecnie do gimnazjum, oraz szkół średnich . W sekcjach piłki nożnej i siatkówki rekreację uprawia obecnie około 75 dzieci i młodzieży.</span></p>
<p style="margin:0cm 0cm 0pt;"></p>
<p style="margin:0cm 0cm 0pt;"><span>Wizytówką szkoły są wcześniej wymienione zespoliki szkolne/patrz folder szkoły/, jak również tradycyjne i systematycznie organizowane imprezy pod nazwą:/patrz folder szkoły,strona </span>www</p>
<p style="margin:0cm 0cm 0pt;"><span></span></p>
<p style="margin:0cm 0cm 0pt;"><b><span>Szkolny Przegląd Małych Form Teatralnych</span></b><span> – odbywa się corocznie w dniu Święta Wiosny i<span> </span>angażując prawie wszystkich uczniów.<span> </span>Nauczyciele organizujący imprezę rozwijają wyobraźnię i fantazję dzieci, uczą spostrzegawczości i obserwacji otaczającego świata, przełamują ich nieśmiałość i wyzwalają z kompleksów, wykształcają umiejętność wypowiadania się słowem, gestem i mimiką, wykształcają poczucie odpowiedzialności i oferują zabawę i odprężenie.</span></p>
<p style="margin:0cm 0cm 0pt;"><span></span></p>
<p style="margin:0cm 0cm 0pt;"><b><span>‘’Dzień Ziemi’’, ‘’Sprzątanie Świata’’ </span></b><span>– głównymi celami w/w imprez są: budzenie umiłowania przyrody, docenianie piękna najbliższych okolic, czynny udział w podnoszeniu estetyki szkoły i otoczenia, umiejętność odpowiedzialnego zachowania się w parkach narodowych i rezerwatach, umiejętność zastosowania zdobytej wiedzy ekologicznej w życiu codziennym, osobisty wkład na rzecz poprawy stanu lasu i likwidowaniu dzikich wysypisk śmieci.</span></p>
<p style="margin:0cm 0cm 0pt;"><span></span></p>
<p style="margin:0cm 0cm 0pt;"><b><span>Jasełka </span></b><span>– wystawiane od siedmiu lat w szkole, przedszkolu, kościele, oraz Szkole Specjalnej nr 7. Katecheci i rodzice angażujący się w przygotowania, za cel stawiają sobie:<span> </span>ukierunkowanie dziecięcych uczuć i emocji , kształtowanie wrażliwości uczuciowej, umiejętność kontaktowania się z drugim człowiekiem, poznanie uzdolnień dziecka, rozszerzenie jego zainteresowań, wykształcenie umiejętności poszukiwania prawdy, oceny własnych zachowań, kształcenie pracowitości, wytrwałości i rzetelności.</span></p>
<p style="margin:0cm 0cm 0pt;"><span></span></p>
<p style="margin:0cm 0cm 0pt;"><span>‘<b>’MINI CUP’’</b> – to cykliczny turniej międzyszkolny w grach i zabawach, oraz grach zespołowych. Organizatorzy imprezy chcą wykształcić w uczestnikach: umiejętność współdziałania w zespole, walki fair play, aktywnego uczestnictwa i świadomego podporządkowania się w celu osiągnięcia sukcesu, kulturalnego dopingu, poszanowania przeciwnika i sprzętu sportowego.</span></p>
<p style="margin:0cm 0cm 0pt;"></p>
<p style="margin:0cm 0cm 0pt;"><b><span>Dyrektorami placówki w ostatnim trzydziestoleciu były następujace osoby :</span></b></p>
<p style="margin:0cm 0cm 0pt;"><span></span></p>
<p style="margin:0cm 0cm 0pt;"><span>1984-1989- mgr Maria Urbańska</span></p>
<p style="margin:0cm 0cm 0pt;"><span>1989-1991-mgr Joanna Goworek</span></p>
<p style="margin:0cm 0cm 0pt;"><span>1991- 2015- mgr Mariusz Majowski</span></p>
<p style="margin:0cm 0cm 0pt;"><span>od 2015 - mgr Monika Dolnicka - Celary</span></p>
<p style="margin:0cm 0cm 0pt;"><span></span></p>
<p style="margin:0cm 0cm 0pt;"><span><span></span></span></p> </div>
17271
17271
CHARAKTERYSTYKA PLACÓWKI
2
Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 3
92
Anna Bendkowska
92
Anna Bendkowska
2015-04-10 20:28:05
2015-04-10 20:28:05
2015-04-10 20:28:05
Brak danych
Brak danych
Brak danych
837
439
false
0
true
true
CHARAKTERYSTYKA PLACÓWKI
Szkoła Podstawowa nr 12 w Tarnowskich Górach powstała w 1912 roku.
Rozbudowę placówki ukończono w 1962r. Wtedy to do ‘’dwunastki’’ uczęszczało około 250 uczniów.
Obecnie w sześciu klasach i dziewięciu oddziałach naukę pobiera 158 uczniów. W jednym oddziale uczy się średnio...