-
17394
WYPRAWKA SZKOLNA 2015/2016
<strong><b>
</b></strong><p style="text-align:center;line-height:1.2;margin-top:5pt;margin-bottom:14pt;"><strong><span>UWAGA RODZICE!!!</span></strong></p><strong>
</strong><p style="text-align:center;line-height:1.2;margin-top:0pt;margin-bottom:14pt;"><strong><span>DOFINANSOWANIE ZAKUPU PODRĘCZNIKÓW WYPRAWKA SZKOLNA 2015/2016</span></strong></p><strong>
</strong><strong>
</strong><p style="line-height:1.7999;margin-top:0pt;margin-bottom:0pt;"><strong><span>Do kogo kierowana jest pomoc?</span></strong></p><strong></strong><p style="text-align:justify;line-height:1.7999;margin-top:0pt;margin-bottom:0pt;margin-left:18pt;"><strong><span>W roku szkolnym 2015/2016 pomoc skierowana zostaje do: </span></strong></p><strong>
</strong><strong>
</strong><p style="text-align:justify;line-height:1.7999;margin-top:0pt;margin-bottom:0pt;"><strong><span>uczniów klasy III szkoły podstawowej</span><span>, uczniów klasy III ogólnokształcącej szkoły muzycznej I stopnia</span></strong></p><strong>
</strong><p style="text-align:justify;line-height:1.7999;margin-top:0pt;margin-bottom:0pt;"><strong><span>uczniów </span><span>klasy IV technikum</span></strong></p><strong>
</strong><p style="text-align:justify;line-height:1.7999;margin-top:0pt;margin-bottom:0pt;"><strong><span>uczniów :</span></strong></p><strong>
</strong><strong>
</strong><p style="line-height:1.7999;margin-top:0pt;margin-bottom:0pt;"><strong><span>słabowidzącym,</span></strong></p><strong>
</strong><p style="line-height:1.7999;margin-top:0pt;margin-bottom:0pt;"><strong><span>niesłyszącym,</span></strong></p><strong>
</strong><p style="line-height:1.7999;margin-top:0pt;margin-bottom:0pt;"><strong><span>słabosłyszącym,</span></strong></p><strong>
</strong><p style="line-height:1.7999;margin-top:0pt;margin-bottom:0pt;"><strong><span>z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim,</span></strong></p><strong>
</strong><p style="line-height:1.7999;margin-top:0pt;margin-bottom:0pt;"><strong><span>z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym,</span></strong></p><strong>
</strong><p style="line-height:1.7999;margin-top:0pt;margin-bottom:0pt;"><strong><span>z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją,</span></strong></p><strong>
</strong><p style="text-align:justify;line-height:1.7999;margin-top:0pt;margin-bottom:0pt;"><strong><span>z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera,</span></strong></p><strong>
</strong><p style="text-align:justify;line-height:1.7999;margin-top:0pt;margin-bottom:0pt;"><strong><span>z niepełnosprawnościami sprzężonymi, w przypadku gdy jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność wymieniona powyżej</span></strong></p><strong></strong><p style="text-align:justify;line-height:1.7999;margin-top:0pt;margin-bottom:0pt;"><strong><span>– posiadającym orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, o którym mowa w art. 71b ust. 3 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, zwanej dalej „ustawą”, uczęszczającym w roku szkolnym 2015/2016 do szkół dla dzieci i młodzieży: szkół podstawowych, z wyjątkiem klas I, II i IV, gimnazjów, z wyjątkiem klasy I, szkół ponadgimnazjalnych: zasadniczych szkół zawodowych, liceów ogólnokształcących, techników lub szkół specjalnych przysposabiających do pracy dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz dla uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi lub do ogólnokształcących szkół muzycznych I stopnia, z wyjątkiem klas I, II i IV, ogólnokształcących szkół muzycznych II stopnia, z wyjątkiem klasy I, ogólnokształcących szkół sztuk pięknych, z wyjątkiem klasy I, ogólnokształcących szkół baletowych, z wyjątkiem klas I i IV, lub liceów plastycznych.</span></strong></p><strong>
</strong><p><strong><br /><br /> </strong></p><strong>
</strong><strong>
</strong><p style="line-height:1.38;margin-top:10pt;margin-bottom:0pt;"><strong><span>Jakie warunki należy spełnić aby otrzymać „Wyprawkę szkolną”?</span></strong></p><strong></strong><p><strong><br /> </strong></p><strong>
</strong><p style="text-align:justify;line-height:1.7999;margin-top:0pt;text-indent:18pt;margin-bottom:0pt;"><strong><span>Zgodnie z założeniami programu w roku 2015 pomoc w formie dofinansowania zakupu podręczników a w przypadku uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi, w przypadku gdy jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym lub znacznym – także zakupu materiałów edukacyjnych, uczeń może otrzymać tylko ze względu na jedno z trzech wyszczególnionych poniżej kryteriów:</span></strong></p><strong>
</strong><strong>
</strong><p style="text-align:justify;line-height:1.7999;margin-top:0pt;margin-bottom:0pt;"><strong><span>uczniom pochodzącym z rodzin, , w których dochód na osobę w rodzinie </span><span>nie przekracza kryterium dochodowego </span><span>na osobę w rodzinie, o którym mowa w art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych (Dz. U. z 2015 r. poz. 114 i 693), w wysokości obowiązującej w dniu wejścia w życie rozporządzenia.</span><span> </span></strong></p><strong>
</strong><p style="text-align:justify;line-height:1.7999;margin-top:0pt;margin-bottom:0pt;"><strong><span>uczniom pochodzącym</span><span> z rodzin niespełniających kryterium dochodowego</span><span> na osobę w rodzinie,</span><span> </span><span>o którym mowa w art. 7 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2015 r.poz. 163 i 693) na podstawie decyzji dyrektora szkoły, do której uczęszcza uczeń, uwzględniającej warunki lokalne, ekonomiczne i społeczne. Zgodnie z art. 7 tejże ustawy pomoc może być udzielona osobom i rodzinom w szczególności z powodu: ubóstwa, sieroctwa, bezdomności, bezrobocia, niepełnosprawności, długotrwałej lub ciężkiej choroby, przemocy w rodzinie, potrzeby ochrony ofiar handlu ludźmi, potrzeby ochrony macierzyństwa lub wielodzietności, bezradności w sprawach opiekuńczo-wychowawczych i prowadzenia gospodarstwa domowego, zwłaszcza w rodzinach niepełnych lub wielodzietnych, braku umiejętności w przystosowaniu do życia młodzieży opuszczającej całodobowe placówki opiekuńczo-wychowawcze, trudności w integracji cudzoziemców, którzy uzyskali w Rzeczypospolitej Polskiej status uchodźcy lub ochronę uzupełniającą, trudności w przystosowaniu do życia po zwolnieniu z zakładu karnego, alkoholizmu lub narkomanii, zdarzenia losowego i sytuacji kryzysowej, klęski żywiołowej lub ekologicznej.</span></strong></p><strong></strong><p style="text-align:justify;line-height:1.7999;margin-top:0pt;margin-bottom:0pt;margin-left:35.4pt;"><strong><span>Liczba uczniów, którym zostanie udzielona pomoc w tym trybie nie może przekroczyć w danej gminie 5% ogólnej liczby uczniów klas III szkoły podstawowej, klas III ogólnokształcącej szkoły muzycznej I stopnia i klas IV technikum, z wyjątkiem szkół prowadzonych przez ministra właściwego do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego oraz ministra właściwego do spraw rolnictwa. Ww. liczba uczniów obejmuje również uczniów szkół prowadzonych przez ministra właściwego do spraw środowiska oraz Ministra Obrony Narodowej.</span><span> </span></strong></p><strong>
</strong><strong>
</strong><p style="text-align:justify;line-height:1.7999;margin-top:0pt;margin-bottom:0pt;"><strong><span>niezależnie od dochodu </span><span>uczniom niepełnosprawnym</span><span>: </span></strong></p><strong>
</strong><strong>
</strong><p style="line-height:1.7999;margin-top:0pt;margin-bottom:0pt;"><strong><span>słabowidzącym,</span></strong></p><strong>
</strong><p style="line-height:1.7999;margin-top:0pt;margin-bottom:0pt;"><strong><span>niesłyszącym,</span></strong></p><strong>
</strong><p style="line-height:1.7999;margin-top:0pt;margin-bottom:0pt;"><strong><span>słabosłyszącym,</span></strong></p><strong>
</strong><p style="line-height:1.7999;margin-top:0pt;margin-bottom:0pt;"><strong><span>z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim,</span></strong></p><strong>
</strong><p style="line-height:1.7999;margin-top:0pt;margin-bottom:0pt;"><strong><span>z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym,</span></strong></p><strong>
</strong><p style="line-height:1.7999;margin-top:0pt;margin-bottom:0pt;"><strong><span>z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją,</span></strong></p><strong>
</strong><p style="text-align:justify;line-height:1.7999;margin-top:0pt;margin-bottom:0pt;"><strong><span>z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera,</span></strong></p><strong>
</strong><p style="text-align:justify;line-height:1.7999;margin-top:0pt;margin-bottom:0pt;"><strong><span>z niepełnosprawnościami sprzężonymi, w przypadku gdy jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność wymieniona powyżej</span></strong></p><strong></strong><p style="text-align:justify;line-height:1.7999;margin-top:0pt;margin-bottom:0pt;"><strong><span>– posiadającym orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, o którym mowa w art. 71b ust. 3 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, uczęszczającym w roku szkolnym 2015/2016 do szkół dla dzieci i młodzieży: szkół podstawowych, z wyjątkiem klas I, II i IV, gimnazjów, z wyjątkiem klasy I, szkół ponadgimnazjalnych: zasadniczych szkół zawodowych, liceów ogólnokształcących, techników lub szkół specjalnych przysposabiających do pracy dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz dla uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi lub do ogólnokształcących szkół muzycznych I stopnia, z wyjątkiem klas I, II i IV, ogólnokształcących szkół muzycznych II stopnia, z wyjątkiem klasy I, ogólnokształcących szkół sztuk pięknych, z wyjątkiem klasy I, ogólnokształcących szkół baletowych, z wyjątkiem klas I i IV, lub liceów plastycznych.</span></strong></p><strong>
</strong><p style="text-align:justify;line-height:1.7999;margin-top:0pt;margin-bottom:0pt;"><strong><span>W przypadku uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi, w przypadku gdy jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym lub znacznym, uczęszczających w roku szkolnym 2015/2016 do szkół dla dzieci i młodzieży: szkół podstawowych, z wyjątkiem klasy IV, gimnazjów, z wyjątkiem klasy I, lub szkół ponadgimnazjalnych dofinansowanie obejmuje również zakup materiałów edukacyjnych, o których mowa w art. 3 pkt 24 ustawy o systemie oświaty.</span></strong></p><strong>
</strong><p style="text-align:justify;line-height:1.7999;margin-top:0pt;margin-bottom:0pt;"><strong><span>Należy zwrócić uwagę, że uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną </span><span><br /></span><span>w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz uczniowie z niepełnosprawnościami sprzężonymi, w przypadku gdy jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym lub znacznym, uczęszczający w roku szkolnym 2015/2016 do klasy I i II szkoły podstawowej, w przypadku gdy nie korzystają z podręcznika do zajęć z zakresu edukacji: polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej i społecznej, zapewnionego przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania, o którym mowa w art. 22ad ust. 1 ustawy - również są objęci programem i mają prawo do zakupu materiałów edukacyjnych. </span></strong></p><strong>
</strong><strong>
</strong><p style="line-height:1.38;margin-top:10pt;margin-bottom:0pt;"><strong><span>Jak ubiegać się o pomoc ?</span></strong></p><strong></strong><p style="line-height:1.2;margin-top:0pt;margin-bottom:0pt;"><strong><span><span class="Apple-tab-span"></span></span></strong></p><strong>
</strong><p style="text-align:justify;line-height:1.7999;margin-top:0pt;margin-bottom:0pt;"><strong><span>Aby otrzymać pomoc na zakup podręczników należy: </span></strong></p><strong>
</strong><strong>
</strong><p style="text-align:justify;line-height:1.7999;margin-top:0pt;margin-bottom:0pt;"><strong><span>złożyć wniosek </span><span>do dyrektora szkoły</span><span> do której uczeń będzie uczęszczał w roku szkolnym 2015/2016. Wniosek składa się w terminie ustalonym odpowiednio przez wójta, burmistrza lub prezydenta miasta, właściwego ze względu na siedzibę szkoły. Wniosek może złożyć rodzic ucznia (prawny opiekun, rodzic zastępczy, osoba prowadząca rodzinny dom dziecka), pełnoletni uczeń albo nauczyciel, pracownik socjalny lub inna osoba, za zgodą rodziców ucznia (prawnych opiekunów, rodziców zastępczych, osób prowadzących rodzinny dom dziecka) albo pełnoletniego ucznia. </span></strong></p><strong>
</strong><p style="text-align:justify;line-height:1.7999;margin-top:0pt;margin-bottom:0pt;"><strong><span>Do wniosku należy dołączyć:</span></strong></p><strong>
</strong><strong>
</strong><p style="text-align:justify;line-height:1.7999;margin-top:0pt;margin-bottom:0pt;"><strong><span>w przypadku ubiegania się o pomoc dla ucznia, </span><span>którego rodzina spełnia kryterium dochodowe</span><span> należy dołączyć zaświadczenie o wysokości dochodów. W uzasadnionych przypadkach do wniosku można dołączyć zamiast zaświadczenia o wysokości dochodów – oświadczenie o wysokości dochodów. </span></strong></p><strong></strong><p style="text-align:justify;line-height:1.7999;margin-top:0pt;margin-bottom:0pt;margin-left:70.8pt;"><strong><span>W przypadku ubiegania się o pomoc dla ucznia, którego rodzina korzysta ze świadczeń rodzinnych w formie zasiłku rodzinnego lub dodatku do zasiłku rodzinnego, można przedłożyć – zamiast zaświadczenia o wysokości dochodów – zaświadczenie o korzystaniu ze świadczeń rodzinnych w formie zasiłku rodzinnego lub dodatku do zasiłku rodzinnego</span></strong></p><strong>
</strong><strong></strong><strong>
</strong><p style="text-align:justify;line-height:1.7999;margin-top:0pt;margin-bottom:0pt;"><strong><span>w przypadku ubiegania się o pomoc dla ucznia, którego rodzina </span><span>nie spełnia kryterium dochodowego</span><span>, zamiast zaświadczenia o wysokości dochodów - należy dołączyć uzasadnienie.</span></strong></p><strong>
</strong><p style="text-align:justify;line-height:1.7999;margin-top:0pt;margin-bottom:0pt;"><strong><span>W przypadku ubiegania się o pomoc </span><span>dla ucznia niepełnosprawnego</span><span>, do wniosku należy dołączyć kopię orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego, o którym mowa w art. 71b ust. 3 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty.</span></strong></p><strong></strong><strong>
</strong><p style="text-align:justify;line-height:1.7999;margin-top:0pt;margin-bottom:0pt;"><strong><span>rodzice (prawni opiekunowie) dokonują zakupu podręczników.</span></strong></p><strong>
</strong><p style="text-align:justify;line-height:1.7999;margin-top:0pt;margin-bottom:0pt;"><strong><span>zwrotu kosztów zakupu podręczników do kształcenia ogólnego, w tym podręczników do kształcenia specjalnego, lub podręczników do kształcenia w zawodach, a w przypadku uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi, w przypadku gdy jedną z niepełnosprawności jest upośledzenie umysłowe w stopniu umiarkowanym lub znacznym – również koszt zakupu materiałów edukacyjnych dokona dyrektor szkoły po przedłożeniu dowodu zakupu, do wysokości wartości pomocy</span><span>.</span></strong></p><strong></strong><strong>
</strong><p style="text-align:justify;line-height:1.7999;margin-top:0pt;margin-bottom:0pt;margin-right:7.35pt;"><strong><span>w przypadku zakupów indywidualnych dowodem zakupu podręczników do kształcenia ogólnego, w tym podręczników do kształcenia specjalnego, lub podręczników do kształcenia w zawodach, a w przypadku uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi, w przypadku gdy jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym lub znacznym – również zakupu materiałów edukacyjnych, jest faktura VAT wystawiona imiennie na ucznia, rodzica (prawnego opiekuna, rodzica zastępczego, osobę prowadzącą rodzinny dom dziecka), rachunek, paragon lub oświadczenie o zakupie odpowiednio podręczników lub materiałów edukacyjnych. W przypadku złożenia oświadczenia, należy dołączyć informację o rozliczeniu wydatków odpowiednio na zakup podręczników lub materiałów edukacyjnych tylko w ramach Rządowego programu pomocy uczniom w 2015 r. – „Wyprawka szkolna”.</span></strong></p><strong></strong><strong>
</strong><p style="text-align:justify;line-height:1.7999;margin-top:0pt;margin-bottom:0pt;margin-right:7.35pt;"><strong><span>w przypadku zakupu podręczników dla grupy uczniów, koszt zakupu podręczników lub materiałów edukacyjnych jest zwracany rodzicom uczniów (prawnym opiekunom, rodzicom zastępczym, osobom prowadzącym rodzinny dom dziecka) albo pełnoletnim uczniom po przedłożeniu potwierdzenia zakupu zawierającego: imię i nazwisko ucznia, nazwę i adres szkoły, klasę, do której uczeń będzie uczęszczał, wykaz zakupionych podręczników lub materiałów edukacyjnych, kwotę zakupu, datę zakupu i czytelny podpis osoby, która dokonała zakupu. Potwierdzenie zakupu wystawia podmiot, który dokonał zakupu, na podstawie faktury VAT i listy uczniów, dla których zakupiono podręczniki i materiały edukacyjne.</span><br /></strong></p><strong></strong><strong>
</strong><p style="text-align:justify;line-height:1.7999;margin-top:0pt;margin-bottom:0pt;"><strong><span>realizacja zwrotu kosztów zakupu podręczników, nastąpi </span><span>do dnia 20 listopada 2015r.</span></strong></p><strong></strong><p style="text-align:justify;line-height:1.7999;margin-top:0pt;margin-bottom:0pt;"><strong><span>Proszę zwrócić uwagę na </span><span>zakres wydatków kwalifikowanych w programie</span><span>, nie obejmują one wydatków związanych z zakupem ćwiczeń, atlasów, słowników itp. wydawnictw. </span></strong></p><strong>
</strong><p style="text-align:justify;line-height:1.7999;margin-top:0pt;margin-bottom:0pt;"><strong><span>W przypadku uczniów klasy III szkoły podstawowej dopuszcza się refundację zestawu podręczników oferowanych w tzw. box-ach, w których brak jest możliwości ustalenia ceny na poszczególne pozycje wydawnicze.</span></strong></p><strong>
</strong><p><strong><br /></strong></p><strong></strong>
2015-08-26 05:49:01
2015-08-26 05:49:01
92
2021-11-16 20:09:26
2015-08-26 05:49:01
30
2015-08-26 05:49:01
Anna Bendkowska
1
22
17369
DZIEŃ OTWARTY W PRZEDSZKOLU
<p style="text-align:center;line-height:200%;"><span></span> </p>
<p style="text-align:center;line-height:200%;"><span>DZIEŃ OTWARTY DLA</span></p>
<p style="text-align:center;line-height:200%;"><span>NOWOPRZYJĘTYCH PRZEDSZKOLAKÓW NA ROK SZKOLNY 2015/2016 </span></p>
<p style="text-align:center;line-height:200%;"><span>ODBĘDZIE SIĘ 8.06. </span></p>
<p style="text-align:center;line-height:200%;"><span>GODZ. 10,00. </span></p>
<p style="text-align:center;line-height:200%;"><span>W PRZEDSZKOLU NR 13.</span></p>
<p style="text-align:center;line-height:200%;"><span>ZAPRASZAMY</span><span>!</span><span></span></p>
2015-05-05 17:38:15
2015-05-05 17:38:15
92
2021-11-16 20:09:26
2015-05-05 17:38:15
31
2015-05-05 17:38:15
Anna Bendkowska
2
22
17385
DZIEŃ OTWARTY W SZKOLE
<p style="text-align:center;"><span>UWAGA RODZICE !!!!!!</span></p>
<p style="text-align:center;"><span></span> </p>
<p style="text-align:center;"><span>DNIA 22.05.2015r. ODBĘDZIE SIĘ </span></p>
<h1>DZIEŃ OTWARTY </h1>
<p style="text-align:center;"><span>DLA PRZYSZŁYCH UCZNIÓW KLASY I </span></p>
<p style="text-align:center;"><span>ORAZ ICH RODZICÓW.</span></p>
<p style="text-align:center;"><span></span> </p>
<p style="text-align:center;"><span>ZAPRASZAMY DZIECI Z ROCZNIKA 2008,2009 </span></p>
<p style="text-align:center;"><span>NA GODZINĘ 10,00 </span></p>
<p style="text-align:center;"><span>DO AULI SZKOLNEJ.</span></p>
2015-05-05 17:36:27
2015-05-05 17:36:27
92
2021-11-16 20:09:26
2015-05-05 17:36:27
42
2015-05-05 17:36:27
Anna Bendkowska
2
22
17107
Projekt pn. ,,Wykorzystaj swoją szansę” współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
<p style="text-align:center;line-height:normal;"><b><span>Projekt pn. ,,Wykorzystaj swoją
szansę” współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego
Funduszu Społecznego</span></b><span></span></p><p style="line-height:normal;"><span> </span></p><p style="line-height:normal;"><span> </span></p><p style="margin-bottom:.0001pt;line-height:normal;"><span>Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 12 w ZSP nr 3 informuje o rekrutacji uczestników do projektu
„Wykorzystaj swoja szansę” realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał
Ludzki, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.</span><span></span></p><p style="margin-bottom:.0001pt;line-height:normal;"><span>Rekrutacja potrwa do<b> 12 września 2014r.</b></span><span></span></p><p style="line-height:normal;"><span> </span></p><p style="margin-bottom:.0001pt;line-height:normal;"><span>Zapraszamy uczniów klas IV do VI 2014 r. do wzięcia udziału w następujących
zajęciach:</span><span></span></p><p style="line-height:normal;"><span> </span></p><p style="margin:0cm 0cm .0001pt 90pt;text-align:justify;text-indent:-18pt;line-height:18pt;"><span>a)</span><span> </span><b><span>Komputer bez tajemnic</span></b><span> (celem zajęć jest rozwijanie umiejętności informatycznych).</span><span></span></p><p style="margin:0cm 0cm .0001pt 90pt;text-align:justify;text-indent:-18pt;line-height:18pt;"><span>b)</span><span> </span><b><span>Improve your English </span></b><span>(zajęcia dla uczniów z
trudnościami w zdobywaniu umiejętności z j. angielskiego).</span><span></span></p><p style="line-height:normal;"><span> </span></p><p style="margin-bottom:.0001pt;text-align:justify;line-height:18pt;"><span>Do udziału w projekcie zakwalifikowani zostaną
uczniowie/uczennice, którzy/które:</span><span></span></p><p style="margin:0cm 0cm .0001pt 72pt;text-align:justify;text-indent:-18pt;line-height:16.5pt;"><span>1)</span><span> </span><span>uczęszczają do szkoły objętej projektem,</span></p><p style="margin:0cm 0cm .0001pt 72pt;text-align:justify;text-indent:-18pt;line-height:16.5pt;"><span>2)</span><span> </span><span>są uczniami/uczennicami klas IV – VI w szkole objętej
projektem, osiągającymi niskie wyniki w nauce i zagrożonymi wcześniejszym
wypadnięciem z systemu oświaty – dotyczy zajęć wyrównawczych – dla uczniów z
trudnościami,</span></p><p style="margin:0cm 0cm .0001pt 72pt;text-align:justify;text-indent:-18pt;line-height:16.5pt;"><span>3)</span><span> </span><span>są uczniami/uczennicami klas IV-VI w szkole objętej
projektem, osiągającymi bardzo dobre wyniki w nauce – dotyczy zajęć
rozwijających zainteresowania – dla uczniów uzdolnionych,</span></p><p style="margin:0cm 0cm .0001pt 72pt;text-align:justify;text-indent:-18pt;line-height:16.5pt;"><span>4)</span><span> </span><span>zostali zakwalifikowani na dodatkowe zajęcia przez
Komisję Rekrutacyjną i dyrektora szkoły na podstawie dokumentu potwierdzającego
rozpoznane potrzeby rozwojowe i edukacyjne (np. opinia wychowawcy, nauczyciela,
pedagoga szkolnego, specjalisty, lekarza).</span></p><p style="line-height:normal;"><b><span> </span></b><span></span></p><p style="margin-bottom:.0001pt;text-align:justify;line-height:18pt;"><b><span>W pierwszej kolejności do zajęć rozwijających
kompetencje kluczowe zostaną zakwalifikowani uczniowie/uczennice
pochodzący z rodzin będących w trudnej sytuacji materialnej.</span></b><span></span></p><p style="line-height:normal;"><span> </span></p><p style="margin-bottom:.0001pt;text-align:justify;line-height:18pt;"><span>
ZAPRASZAMY!</span><span></span></p><p style="text-align:center;line-height:normal;">
</p><p> </p>
2014-09-09 12:01:58
2014-09-09 12:01:58
92
2021-11-16 20:09:26
2014-09-09 12:01:58
67
2014-09-09 12:01:58
Anna Bendkowska
1
22
17102
DOFINANSOWANIE ZAKUPU PODRĘCZNIKÓW WYPRAWKA SZKOLNA 2014/2015
<p style="text-align:center;line-height:normal;"><b><span>UWAGA RODZICE!!!</span></b></p>
<p style="text-align:center;line-height:normal;"><b><span>DOFINANSOWANIE ZAKUPU PODRĘCZNIKÓW
WYPRAWKA SZKOLNA 2014/2015</span></b></p>
<h3><span>·<span>
</span></span><span>Do kogo kierowana jest pomoc?</span></h3>
<p style="margin-top:0cm;margin-right:0cm;margin-bottom:.0001pt;margin-left:18pt;text-align:justify;line-height:150%;"><span>W roku szkolnym 2014/2015 pomoc
skierowana zostaje do: </span></p>
<p style="margin-bottom:.0001pt;text-align:justify;text-indent:-18pt;line-height:150%;"><span>Ø<span>
</span></span><b><span>uczniów z klas II-III szkoły podstawowej</span></b><span>, uczniów w klasach II-III
ogólnokształcącej szkoły muzycznej I stopnia</span></p>
<p style="margin-bottom:.0001pt;text-align:justify;text-indent:-18pt;line-height:150%;"><span>Ø<span>
</span></span><span>uczniów
<b>klasy VI szkoły podstawowej</b>, uczniów
klasy VI ogólnokształcącej szkoły
muzycznej I stopnia</span></p>
<p style="margin-bottom:.0001pt;text-align:justify;text-indent:-18pt;line-height:150%;"><span>Ø<span>
</span></span><span>uczniów
<b>klasy III szkoły ponadgimnazjalnej</b>,
tj. zasadniczej szkoły zawodowej, liceum ogólnokształcącego, technikum, klasy
VI ogólnokształcącej szkoły muzycznej II stopnia, klasy VI ogólnokształcącej
szkoły sztuk pięknych, klasy III liceum
plastycznego, klasy III lub IX ogólnokształcącej szkoły baletowej</span></p>
<p style="margin-top:0cm;margin-right:0cm;margin-bottom:.0001pt;margin-left:36pt;text-align:justify;text-indent:-18pt;line-height:150%;"><span>Ø<span> </span></span><span>uczniów :</span></p>
<p style="margin-right:-1pt;margin-left:72pt;text-indent:-18pt;line-height:150%;"><span>·<span>
</span></span><span>słabowidzących,</span></p>
<p style="margin-right:-1pt;margin-left:72pt;text-indent:-18pt;line-height:150%;"><span>·<span>
</span></span><span> niesłyszących,</span></p>
<p style="margin-right:-1pt;margin-left:72pt;text-indent:-18pt;line-height:150%;"><span>·<span>
</span></span><span> słabosłyszących,</span></p>
<p style="margin-right:-1pt;margin-left:72pt;text-indent:-18pt;line-height:150%;"><span>·<span>
</span></span><span>z
upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim,</span></p>
<p style="margin-right:-1pt;margin-left:72pt;text-indent:-18pt;line-height:150%;"><span>·<span>
</span></span><span> z upośledzeniem umysłowym w stopniu
umiarkowanym lub znacznym,</span></p>
<p style="margin-left:72pt;text-align:justify;text-indent:-18pt;line-height:150%;"><span>·<span>
</span></span><span>z
niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją,</span></p>
<p style="margin-right:-1pt;margin-left:72pt;text-align:justify;text-indent:-18pt;line-height:150%;"><span>·<span>
</span></span><span> z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera,</span></p>
<p style="margin-top:0cm;margin-right:0cm;margin-bottom:.0001pt;margin-left:72pt;text-align:justify;text-indent:-18pt;line-height:150%;"><span>·<span>
</span></span><span>z
niepełnosprawnościami sprzężonymi, w przypadku gdy jedną z niepełnosprawności
jest niepełnosprawność wymieniona powyżej</span></p>
<p style="margin-top:0cm;margin-right:7.35pt;margin-bottom:.0001pt;margin-left:53.85pt;text-align:justify;line-height:150%;"><span>– posiadający orzeczenie o potrzebie
kształcenia specjalnego, o którym mowa w art. 71b ust. 3 ustawy z dnia 7
września 1991 r. o systemie oświaty, uczęszczającym w roku szkolnym 2014/2015
do szkół dla dzieci i młodzieży: szkół podstawowych, z wyjątkiem klasy I,
gimnazjów, szkół ponadgimnazjalnych: zasadniczych szkół zawodowych, liceów
ogólnokształcących, techników lub szkół specjalnych przysposabiających do pracy
dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz
dla uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi, do ogólnokształcących szkół
muzycznych I stopnia, z wyjątkiem klasy I, ogólnokształcących szkół muzycznych
II stopnia, ogólnokształcących szkół sztuk pięknych, liceów plastycznych lub ogólnokształcących
szkół baletowych.</span></p>
<h3><span>·<span>
</span></span><span>Jakie warunki należy spełnić aby
otrzymać „Wyprawkę szkolną”?</span></h3>
<p><span> </span></p>
<p style="margin-bottom:.0001pt;text-align:justify;text-indent:18pt;line-height:150%;"><span>Zgodnie z
założeniami programu w roku 2014 pomoc w formie dofinansowania zakupu
podręczników a w przypadku uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym
lub znacznym oraz uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi, w przypadku gdy
jedną z niepełnosprawności jest upośledzenie umysłowe w stopniu umiarkowanym
lub znacznym – także zakupu materiałów edukacyjnych, uczeń może otrzymać tylko
ze względu na jedno z trzech wyszczególnionych poniżej kryteriów:</span></p>
<p style="margin-bottom:.0001pt;text-align:justify;text-indent:-17.85pt;line-height:150%;"><span>1.<span>
</span></span><span>uczniom
pochodzącym z rodzin, w których dochód na osobę w rodzinie <b>nie przekracza kryterium dochodowego</b> na osobę w rodzinie, o którym
mowa w art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach
rodzinnych (Dz. U. z 2013 r. poz. 1456, z późn. zm.);</span></p>
<p style="margin-bottom:.0001pt;text-align:justify;text-indent:-18pt;line-height:150%;"><span>2.<span> </span></span><span> uczniom
pochodzącym <b>z rodzin niespełniających
kryterium dochodowego</b> na osobę w rodzinie, o którym mowa w art. 5 ust. 1
ustawy z dnia 28 listopada 2003 r.o świadczeniach rodzinnych, w przypadkach
określonych w art. 7 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U.
z 2013 r. poz. 182, ze zm.), na podstawie decyzji dyrektora szkoły, do której
uczęszcza uczeń, uwzględniającej warunki lokalne, ekonomiczne i społeczne. </span><span>Zgodnie z art. 7 tejże ustawy pomoc może być udzielona
osobom i rodzinom w szczególności z powodu: ubóstwa, sieroctwa,
bezdomności, bezrobocia, niepełnosprawności, długotrwałej lub
ciężkiej choroby, przemocy w rodzinie, potrzeby ochrony ofiar handlu
ludźmi, potrzeby ochrony macierzyństwa lub wielodzietności, bezradności w
sprawach opiekuńczo-wychowawczych i prowadzenia gospodarstwa domowego,
zwłaszcza w rodzinach niepełnych lub wielodzietnych, braku umiejętności w
przystosowaniu do życia młodzieży opuszczającej całodobowe placówki opiekuńczo-wychowawcze,
trudności w integracji cudzoziemców, którzy uzyskali w Rzeczypospolitej
Polskiej status uchodźcy lub ochronę uzupełniającą, trudności
w przystosowaniu do życia po zwolnieniu z zakładu karnego, alkoholizmu lub
narkomanii, zdarzenia losowego i sytuacji kryzysowej, klęski żywiołowej
lub ekologicznej.</span></p>
<p style="margin-top:0cm;margin-right:0cm;margin-bottom:.0001pt;margin-left:35.4pt;text-align:justify;line-height:150%;"><span> Liczba
uczniów, którym zostanie udzielona pomoc w tym trybie nie może przekroczyć w
danej gminie 5% ogólnej liczby uczniów klas II, III i VI szkoły podstawowej,
klas II, III i VI ogólnokształcącej szkoły muzycznej I stopnia, klasy III szkoły
ponadgimnazjalnej: zasadniczej szkoły zawodowej, liceum ogólnokształcącego i
technikum, klasy VI ogólnokształcącej szkoły muzycznej II stopnia, klasy VI ogólnokształcącej
szkoły sztuk pięknych, klasy III liceum plastycznego oraz klasy III i IX ogólnokształcącej
szkoły baletowej. Ww. liczba uczniów obejmuje również uczniów szkół
prowadzonych przez ministra właściwego do spraw środowiska oraz Ministra Obrony
Narodowej.</span></p>
<p style="margin-top:0cm;margin-right:7.35pt;margin-bottom:.0001pt;margin-left:36pt;text-align:justify;text-indent:-17.85pt;line-height:150%;vertical-align:baseline;"><span>3.<span> </span></span><span>niezależnie od dochodu <b>uczniom </b></span><b><span>niepełnosprawnym</span></b><span>: </span><span></span></p>
<p style="margin-top:0cm;margin-right:-1pt;margin-bottom:.0001pt;margin-left:72pt;text-indent:-17.85pt;line-height:150%;"><span>·<span>
</span></span><span>słabowidzącym,</span></p>
<p style="margin-right:-1pt;margin-left:72pt;text-indent:-18pt;line-height:150%;"><span>·<span>
</span></span><span> niesłyszącym,</span></p>
<p style="margin-right:-1pt;margin-left:72pt;text-indent:-18pt;line-height:150%;"><span>·<span>
</span></span><span> słabosłyszącym,</span></p>
<p style="margin-right:-1pt;margin-left:72pt;text-indent:-18pt;line-height:150%;"><span>·<span>
</span></span><span>z
upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim,</span></p>
<p style="margin-right:-1pt;margin-left:72pt;text-indent:-18pt;line-height:150%;"><span>·<span>
</span></span><span> z upośledzeniem umysłowym w stopniu
umiarkowanym lub znacznym,</span></p>
<p style="margin-left:72pt;text-align:justify;text-indent:-18pt;line-height:150%;"><span>·<span>
</span></span><span>z
niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją,</span></p>
<p style="margin-right:-1pt;margin-left:72pt;text-align:justify;text-indent:-18pt;line-height:150%;"><span>·<span>
</span></span><span> z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera,</span></p>
<p style="margin-top:0cm;margin-right:0cm;margin-bottom:.0001pt;margin-left:72pt;text-align:justify;text-indent:-18pt;line-height:150%;"><span>·<span>
</span></span><span>z
niepełnosprawnościami sprzężonymi, w przypadku gdy jedną z niepełnosprawności
jest niepełnosprawność wymieniona powyżej</span></p>
<p style="margin-top:0cm;margin-right:7.35pt;margin-bottom:.0001pt;margin-left:72pt;text-align:justify;line-height:150%;vertical-align:baseline;"><span>– posiadającym orzeczenie o potrzebie kształcenia
specjalnego, o którym mowa w art. 71b ust. 3 ustawy z dnia 7 września</span><span> </span><span>1991
r. o systemie oświaty.</span><span></span></p>
<p style="margin-top:0cm;margin-right:7.35pt;margin-bottom:.0001pt;margin-left:35.4pt;text-align:justify;line-height:150%;vertical-align:baseline;"><span>W
przypadku uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym
oraz uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi, w przypadku gdy jedną </span><span>z</span><span>
niepełnosprawności jest upośledzenie umysłowe w stopniu umiarkowanym lub
znacznym, pomoc w formie dofinansowania obejmuje również zakup materiałów
edukacyjnych</span><span> </span><span>(zgodnie z
art. 3 pkt 24 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty - przez
materiał edukacyjny należy rozumieć materiał zastępujący lub uzupełniający
podręcznik, umożliwiający realizację programu nauczania, mający postać
papierową lub elektroniczną) Powyższe
nie ma zastosowania w przypadku uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu
umiarkowanym lub znacznym oraz uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi, w
przypadku gdy jedną z niepełnosprawności jest upośledzenie umysłowe w stopniu
umiarkowanym lub znacznym, uczęszczających w roku szkolnym 2014/2015 do klasy I
szkoły podstawowej, w przypadku gdy uczniowie ci korzystają z podręcznika do
zajęć z zakresu edukacji: polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej i
społecznej, zapewnionego przez ministra właściwego do spraw oświaty i
wychowania, o którym mowa w art. 22ad ust. 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o
systemie </span><span>o</span><span>światy.</span></p>
<h3><span>·<span>
</span></span><span>Jak ubiegać się o pomoc ?</span></h3>
<p><span> </span></p>
<p style="text-align:justify;line-height:150%;"><span>Aby
otrzymać pomoc na zakup podręczników należy: </span></p>
<p style="margin-top:0cm;margin-right:0cm;margin-bottom:.0001pt;margin-left:35.7pt;text-align:justify;text-indent:-17.85pt;line-height:150%;"><span>Ø<span>
</span></span><span>złożyć
wniosek <b>do dyrektora szkoły</b> do
której uczeń będzie uczęszczał w roku szkolnym 2014/2015 do dnia <b>11 września br</b>. Wniosek może złożyć rodzic ucznia (prawny
opiekun, rodzic zastępczy, osoba prowadząca rodzinny dom dziecka), pełnoletni
uczeń, a także nauczyciel, pracownik socjalny lub inne osoby – za zgodą
rodziców ucznia (prawnych opiekunów, rodziców zastępczych, osób prowadzących
rodzinny dom dziecka) albo pełnoletniego
ucznia.</span></p>
<p style="margin-top:0cm;margin-right:0cm;margin-bottom:.0001pt;margin-left:35.7pt;text-align:justify;line-height:150%;"><span> </span></p>
<p style="margin-left:36pt;text-align:justify;text-indent:-18pt;line-height:150%;"><span>Ø<span>
</span></span><span>Do wniosku należy dołączyć:</span><span></span></p>
<p style="margin-left:72pt;text-indent:-18pt;"><span>o<span>
</span></span><span>w przypadku ubiegania się o
pomoc dla ucznia, <b>którego rodzina
spełnia kryterium dochodowe</b> należy dołączyć zaświadczenie o wysokości
dochodów. W uzasadnionych przypadkach do wniosku można dołączyć zamiast
zaświadczenia o wysokości dochodów – oświadczenie o wysokości dochodów. </span></p>
<p style="margin-left:70.8pt;text-indent:0cm;"><span>W
przypadku ubiegania się o pomoc dla ucznia, którego rodzina korzysta ze
świadczeń rodzinnych w formie zasiłku rodzinnego lub dodatku do zasiłku
rodzinnego, można przedłożyć – zamiast zaświadczenia o wysokości dochodów –
za-świadczenie o korzystaniu ze świadczeń rodzinnych w formie zasiłku
rodzinnego lub dodatku do zasiłku rodzinnego</span></p>
<p style="margin-left:72pt;text-indent:-18pt;"><span>o<span>
</span></span><span>w przypadku ubiegania się o
pomoc dla ucznia, którego rodzina <b>nie spełnia kryterium dochodowego</b>,
zamiast zaświadczenia o wysokości dochodów - należy dołączyć uzasadnienie.</span></p>
<p style="margin-left:72pt;text-indent:-18pt;"><span>o<span>
</span></span><span>W przypadku ubiegania się o
pomoc <b>dla ucznia niepełnosprawnego</b>, do wniosku należy dołączyć kopię
orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego, o którym mowa w art. 71b ust. 3
ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty.</span></p>
<p style="margin-left:36pt;text-align:justify;text-indent:-18pt;line-height:150%;"><span>Ø<span> </span></span><span>rodzice
(prawni opiekunowie) dokonują zakupu podręczników.</span></p>
<p style="margin-left:36pt;text-align:justify;text-indent:-18pt;line-height:150%;"><span>Ø<span> </span></span><span>zwrotu kosztów zakupu podręczników do kształcenia
ogólnego, w tym podręczników do kształcenia specjalnego, lub podręczników do
kształcenia w zawodach, a w przypadku uczniów z upośledzeniem umysłowym w
stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz uczniów z niepełnosprawnościami
sprzężonymi, w przypadku gdy jedną z niepełnosprawności jest upośledzenie
umysłowe w stopniu umiarkowanym lub znacznym – również koszt zakupu materiałów
edukacyjnych dokona dyrektor szkoły po przedłożeniu dowodu zakupu, do wysokości
wartości pomocy.</span></p>
<p style="margin-top:0cm;margin-right:7.35pt;margin-bottom:.0001pt;margin-left:35.7pt;text-align:justify;text-indent:-17.85pt;line-height:150%;"><span>Ø<span>
</span></span><span>W przypadku zakupów indywidualnych dowodem zakupu podręczników do
kształcenia ogólnego, w tym podręczników do kształcenia specjalnego, lub
podręczników do kształcenia w zawodach, a w przypadku uczniów z upośledzeniem
umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz uczniów z
niepełnosprawnościami sprzężonymi, w przypadku gdy jedną z niepełnosprawności
jest upośledzenie umysłowe w stopniu umiarkowanym lub znacznym – również zakupu
materiałów edukacyjnych, jest faktura VAT wystawiona imiennie na ucznia,
rodzica (prawnego opiekuna, rodzica zastępczego, osobę prowadzącą rodzinny dom
dziecka), rachunek, paragon lub oświadczenie o zakupie odpowiednio podręczników
lub materiałów edukacyjnych. W przypadku złożenia oświadczenia, należy dołączyć
informację o rozliczeniu wydatków odpowiednio na zakup podręczników lub
materiałów edukacyjnych tylko w ramach Rządowego programu pomocy uczniom w 2014
r. – „Wyprawka szkolna”.</span></p>
<p style="margin-bottom:.9pt;line-height:9pt;"><span> </span></p>
<p style="margin-top:0cm;margin-right:7.35pt;margin-bottom:.0001pt;margin-left:35.7pt;text-align:justify;text-indent:-17.85pt;line-height:150%;"><span>Ø<span>
</span></span><span>W przypadku zakupu podręczników dla grupy uczniów, koszt zakupu
podręczników lub materiałów edukacyjnych jest zwracany rodzicom uczniów
(prawnym opiekunom, rodzicom zastępczym, osobom prowadzącym rodzinny dom
dziecka) albo pełnoletnim uczniom po przedłożeniu potwierdzenia zakupu
zawierającego: imię i nazwisko ucznia, nazwę i adres szkoły, klasę, do której
uczeń będzie uczęszczał, wykaz zakupionych podręczników lub materiałów
edukacyjnych, kwotę zakupu, datę zakupu i czytelny podpis osoby, która dokonała
zakupu. Potwierdzenie zakupu wystawia podmiot, który dokonał zakupu, na
podstawie faktury VAT i listy uczniów, dla których zakupiono podręczniki i
materiały edukacyjne.</span></p>
<p style="margin-bottom:.0001pt;text-align:justify;text-indent:-18pt;line-height:150%;"><span>Ø<span>
</span></span><span>realizacja
zwrotu kosztów zakupu podręczników, nastąpi <b>do dnia 17 listopada 2014 r.</b></span><span></span></p>
<p><span> </span></p>
<p><span> </span></p>
<p><span>Załączniki :</span></p>
<p style="margin-left:36pt;text-indent:-18pt;"><span>1.<span>
</span></span><span>Wniosek
o przyznanie dofinansowania zakupu podręczników i materiałów edukacyjnych <br />
w roku szkolnym 2014/2015 – ze względu na dochód</span></p>
<p style="margin-left:36pt;text-indent:-18pt;"><span>2.<span>
</span></span><span>Wniosek
o przyznanie dofinansowania zakupu podręczników i materiałów edukacyjnych <br />
w roku szkolnym 2014/2015 – ze względu na niepełnosprawność</span></p>
<p style="margin-left:36pt;text-indent:-18pt;"><span>3.<span>
</span></span><span>Wniosek
o przyznanie dofinansowania zakupu podręczników i materiałów edukacyjnych <br />
w roku szkolnym 2014/2015 – ze względu na szczególne okoliczności</span></p>
<p style="margin-left:36pt;"><span> </span></p>
2014-08-17 12:08:57
2014-08-17 12:08:57
92
2021-11-16 20:09:26
2014-08-17 12:08:57
56
2014-08-17 12:08:57
Anna Bendkowska
1
22