ࡱ> q`bbjbjqPqP8:: 2%& + + +8B+l+4&;M|,,"---#.#.#.BLDLDLDLDLDLDL$NhQhL#..#.#.#.hL--Lk2k2k2#.0--BLk2#.BLk2k2GI-, L +S/ RHI\ M0;MjH\Qs1Q0IQI #.#.k2#.#.#.#.#.hLhL2X#.#.#.;M#.#.#.#.&&&$ +&&& +&&&  PROGRAM REGIONALNY REALIZOWANY W KLASACH I-III ZADANIA Poznanie rodzinnej miejscowo[ci i jej okolic powinno odbywa si od wczesnego dzieciDstwa . Nale|y je realizowa na ka|dym etapie edukacji , uwzgldniajc metodyi formy pracy dostosowane do rozwoju psychofizycznego i intelektualnego . Kultura narodu bdzie istniaBa , je|eli bdzie przekazywana z pokolenia na pokolenie. Najskuteczniejszym sposobem zachowania jej oraz trwania jest poznanie najbli|szego otoczenia , wBasnego regionu , a tak|e jego warto[ci w kontek[cie warto[ci narodowych i oglnoludzkich . CELEKSZTAACENIAREGIONALNEGO Wykorzystanie regionalizmu w pracy szkoBy to przede wszystkim ksztaBtowanie wBa[ciwego stosunku do maBej ojczyzny  i przekazywanie dziedzictwa kulturowego poprzez przyjcie warto[ci tkwicych w bezpo[rednim kulturowym i przyrodniczym otoczeniu czBowieka . Integracja dziecka ze [rodowiskiem i dziedzictwem kulturowym Tarnowskich Gr: - poznanie obiektw architektonicznych i przyrodniczych miasta i regionu ; - zdobywanie wiedzy dotyczcej przeszBo[ci miasta , miejsc pamici narodowej , zabytkw, tradycji , zwyczajw i obrzdw ludowych , kultury i jzyka ; - pozyskiwanie i gromadzenie pamitek z przeszBo[ci ; - przypomnienie symboli narodowych i lokalnych : godBo , flaga , hymn , herb miasta i ich znaczenie dla poczucia godno[ci narodowej ; - poznawanie twrczo[ci regionalnej , uwzgldnianie w zabawach i zajciach elementw tej sztuki; - ksztaBtowanie postawy ekologicznej w relacjach z najbli|szym [rodowiskiem ; - ksztaBtowanie poczucia przynale|no[ci do okre[lonej spoBeczno[ci ; wyrobienie zamiBowania do [rodowiska i jego problemw . KsztaBtowanie umiejtno[ci wspB|ycia z ludzmi : - rozwijanie postawy szacunku i tolerancji wobec innych kultur i jzyka ; - tworzenie sytuacji umo|liwiajcych integracj i wspBdziaBanie dzieci z ludzmi dorosBymi rodzicami , specjalistami r|nych dziedzin . METODYIFORMYPRACY Wiedza o regionie bdzie wprowadzana w postaci cykli tematycznych stanowicych integraln caBo[ . Uczniowie bdsamodzielnie poznawa swoje zwizki z regionem , poznawa jego histori , legendy , obrzdy , tradycje , perspektywy rozwoju . Ewaluacja Kolejny etap to wykorzystanie , opracowanie i przetworzenie zgromadzonych wiadomo[ci , materiaBw i wytworw .Organizowane bd wernisa|e prac uczniw , konkursy plastyczne , poetyckie , wiedzy o regionie , recytatorskie . Bardzo wa|nym elementem pracy z dziemi jest dekoracja szkoBy motywami regionalnymi . Namacalnym dowodem pracy uczniw bd rwnie| albumy , przewodniki , korespondencja , prace plastyczne , prby twrczo[ci literackiej . PROPOZYCJE DOTYCZCE TREZCI I SPOSOBW REALIZACJI ZAGADNIEC EDUKACJI REGIONALNEJ NA ZIEMI TARNOGRSKIEJ: ZAGADNIENIEPROPONOWANA TEMATYKAPRZYKAADOWE SPOSOBY REALIZACJI Tarnowskie Gry  przeszBo[ historyczna i legendarna. Zrodowisko naturalne.1. Tarnowskie Gry moja rodzinna miejscowo[: poBo|enie, lokalizacja, plan miasta, nazwy ulic, placw, osiedli.  Wycieczka ulicami miasta  zapis nazw ulic, placw, osiedli zabytkw; Oznaczenie na planie miasta trasy wycieczki (trasa wg uznania n -la); Okre[lenie poBo|enia miasta na podstawie r|nych map.  2. Dzieje mojego miasta w legendzie i historii: legendy o mie[cie, wiadomo[ci historyczne, nazwa miejscowo[ci, herb, inne symbole.  Opowiadanie n -la o historii powstania miasta; Wyszukiwanie ciekawostek o naszym mie[cie w dostpnych zrdBach informacji /przewodniki, foldery, informatory, albumy, ksi|ki, Internet, itp./; Zapoznanie z herbem Tarnowskich Gr i innymi symbolami; Czytanie /opowiadanie/ legend oTarnowskich Grach; Zbiorowe tworzenie historyjki obrazkowej do tre[ci legendy  zorganizowanie wystawki prac na terenie szkoBy; Gwarki-przygotowanie do [wita grnikw. 3. Zrodowisko naturalne: rzezba terenu, krajobraz, [wiat ro[linny i zwierzcy, charakterystyczne cechy klimatu, bogactwa naturalne.  Wyprawa poza granice miasta. Obserwacja [rodowiska najbli|szej okolicy  usystematyzowany wcze[niej zapis notatek  wyniki obserwacji . Ogldanie filmu, ilustracji o tematyce r|norodno[ci krajobrazw w Polsce  wyszukiwanie r|nic i podobieDstw w stosunku do krajobrazu naszego terenu;  3. 4. W drodze do wsplnej Europy: ssiedzi Polski, nasze europejskie tradycje kulturowe, wsplne korzenie, wspBpraca Polski z innymi krajami w ramach projektw SOCRATES-COMENIUS . Ogldanie albumw, filmw; SBuchanie piosenek ludowych z innych krajw; Czytanie fragmentw literatury o |yciu w innych krajach, Praca z map Polski i Europy;  5. Na tropie zabytkw, miejsc kultury i pamici: miejscowe zabytki, pomniki, miejsca pamici narodowej, tablice pamitkowe, o[rodki kultury miejskiej. Wycieczka po mie[cie; Zaznaczanie na schematycznym planie miasta: zabytkw, miejsc pamici, pomnikw i innych ciekawych miejsc; Fotografowanie ciekawych miejsc i obiektw w naszym mie[cie; Wykonanie albumu  Moja rodzinna miejscowo[  wykorzystanie dokumentacji z wycieczek; Ekspresja plastyczna, muzyczna na temat  Ja i moje miasto , wykonanie makiet zabytkw Tarnowskich Gr;  6. UkBadamy wBasne legendy, ba[nie i opowiadania o naszym mie[cie: obiekty ba[ni, legend i opowiadaD: herb, nazwa miasta, poBo|enie, ciekawe obiekty, sBawni Tarnogrzanie, nazwy ulic, placw i osiedli.  UkBadanie i zapisywanie wBasnych wersji legend zwizanych z Tarnowskimi Grami; Opracowanie ksi|eczki  Klasowe legendy, ba[nie i opowiadania o Tarnowskich Grach ; Indywidualne, grupowe czytanie powstaBych ksi|eczek.  Moja rodzina. Codzienne |ycie mieszkaDcw naszego miasta i okolic. Tradycje, zwyczaje, obyczaje i obrzdy kultywowane w rodzinie, ssiedztwie, szkole i klasie. 1. Moja rodzina w przeszBo[ci i obecnie: dzieje rodziny, drzewo genealogiczne rodziny, wizi pokoleniowe, rodzinne pamitki, albumy, miejsce mojej rodziny w historii i kulturze, zabawy rodzinne z dawnych lat, kultywowanie rodzinnych tradycji.  Odczytywanie relacji z wywiadu przeprowadzonego z najstarszym czBonkiem rodziny wg wcze[niej opracowanego planu rozmowy; Wykonanie drzewa genealogicznego swojej rodziny Organizowanie okoliczno[ciowych spotkaD w klasie z okazji r|nych [wit (np. DzieD Matki i Ojca, itp.); 2.x~l n rv0\nr|JT&Ļݚݒݒݒݒݒݒݒݚݒݒݬݲ݊|qh& 5CJ\aJh& CJaJ h& CJ$h& CJaJh& CJaJ h& 5\h& 5CJ(\aJ( h& CJh& 5CJ\h& 5CJ\ h& CJh& CJ(aJ(h& 5CJ\aJ(h& h& 5B* CJ(\aJ(phh& 5B*CJ(\aJ(ph,~l tZp z|h^h & F $a$``$a$ $ YT$dha$`FHJLNPRT&(*,Dn $$If^a$$^a$` LC9,, $$If^a$ $If^kd$$IfT4FP8de 086    292 F4` apT JNPZ V Z ^ 2!4!6!@!!!!!P"j"p"t"v"x"z""""""""####D#F#H#L#r#t#v#z##### $$$$ȹh& 5CJPJ\aJh& CJaJh& 5CJOJQJ\aJh& 5CJ\aJh& 5CJOJQJ\aJh& 5CJ\aJ h& 5\h& h& CJaJ@L 4!!H"r"t"$If$If^` P$If`P $If^$If^` t"v"x"|""B<6($If^`$If$Ifkd0$$IfT4FP8`de 086    292 F4` af4pT"#F#t##$<%%*&'r'$If^` P$If`P $:%<%>%H%%%%%(&*&,&6&''' 'p'r't'v'x'~'''''''''''*(,(.(2(r(t(v(z((((())))***++++ + +$+h& CJaJh& 5CJOJQJ\aJ h& 5\h& 5CJPJ\aJh& CJaJh& 5CJOJQJ\aJh& 5CJ\aJh& 5CJOJQJ\aJh& h& 5CJ\aJ:r't'v'z''B<6($If^`$If$Ifkd$$IfT4FP8de 086    292 F4` af4pT'',(t(()**+$If^` P$If`P++++f+B88*Q$If^Q` $If^kd$$IfT4FP8de 086    292 F4` af4pT$+*+,+T+V+b+d+f+h+l+++++++++, , ,,|,,,,,,,,,,,V-X-Z-j------..2.4.6.8.:.>.H.Z.\........h& 5CJPJ\aJh& CJaJh& 5CJOJQJ\aJh& CJaJh& 5CJ\aJh& 5CJ\aJh& 5CJOJQJ\aJ h& 5\h& h& 5\aJ h& aJ:f+++ ,,,X--0.2.$If^` P$If`P 2.4.6.:..B<2$$If^` $If^$Ifkd$$IfT4FP8`de 086    292 F4` af4pT...L///0&1122$If^` P$If`P .....J/L/N/R/////////0000$1&1(1211111222222222*3,3P3R3`4b4d4f4h4r455555555>6B6D6F6H6h& CJaJh& 5OJQJ\ h& 5\h& 5CJPJ\aJh& CJaJh& 5CJOJQJ\aJh& 5CJ\aJh& 5CJOJQJ\aJh& h& 5CJ\aJ<2222P3B<2$$If^` $If^$Ifkd,$$IfT4FP8de 086    292 F4` af4pTP3b4f455@6B6$If^`$If P$If`PB6D6H6d667B5555 $$If^a$kdV$$IfT4FP8de 086    292 F4` af4pTH6b6d666777777777777 8888N8P8R8V8z8|8~8888889999Z9\9^9b99999::::;;;;;;;;;<llFlHlLllޢUh& 5CJPJ\aJh& CJaJh& 5CJOJQJ\aJh& 5CJOJQJ\aJ h& 5\h& 5CJ\aJh& 5CJ\aJh& h& CJaJ@7778P8|889\99:;;;$If^` P$If`P$If^`$If ;;;FllB<.$ P$If`P$If^`$Ifkd$$IfT4FP8`de 086    292 F4` af4pT {ycie codzienne dawniej i dzi[: dawne i obecne zajcia mieszkaDcw naszego miasta ; skanseny, muzea, izby regionalne, ba[nie, legendy, opowiadania o |yciu codziennym w dawnych czasach, Odgadywanie prezentowanych ruchem zaj ludno[ci; Ogldanie ilustracji, wystawa zdj, ciekawych narzdzi /unikalne, wychodzce ju| z codziennego u|ytku/; Sporzdzenie listy zanikajcych na naszym terenie zawodw, wykonanie ilustracji, obrazkw; Zbieranie notatek o zawodach w rodzinie dawniej i dzi[;  Moja rodzina. Codzienne |ycie mieszkaDcw naszego miasta i okolic. Tradycje, zwyczaje, obyczaje i obrzdy kultywowane w rodzinie, ssiedztwie, szkole i klasie.Tradycje, obrzdy i zwyczaje zwizane z naszym rejonem: > TBusty czwartek powitanie wiosny - Marzanna, Barbrka,  Wykonanie kukBy Marzanny; Inscenizacje i piosenki o tematyce wiosennej. Poznanie strojw [lskich(nazywanie cz[ci garderoby),praca plastyczna; 4. Popularyzacja gwary [lskiej; gminny konkurs gwary [lskiej; WspBpraca ze szkoBami podstawowymi w mie[cie i okolicach; Stworzenie i opracowanie regulaminu konkursu, Projektowanie dekoracji oraz zaproszeD; Przygotowanie uczestnikw; Zaproszenie go[ci, przedstawicieli urzdu,Rady Rodzicw; 5. Zajcia kulturalne i spoBeczne rodziny: ssiedzkie kontakty, szkoBa , dom, zespoBy, udziaB w uroczysto[ciach miejskich,  Rozmowa na temat |ycia kulturalnego i spoBecznego w rodzinie; Spotkanie z organizatorami |ycia kulturalnego w mie[cie; Miejsca  o[rodki kultury na terenie miasta jako sposb spdzania wolnego czasu; Wykonywanie np.: ozdb [witecznych; Moja rodzina. Codzienne |ycie mieszkaDcw naszego miasta i okolic. Tradycje, zwyczaje, obyczaje i obrzdy kultywowane w rodzinie, ssiedztwie, szkole i klasie.Tradycje, zwyczaje obchodzenia [wit, rocznic lokalnych i narodowych: 3 Maja, 11 Listopada, Wigilia, Zwito ZmarBych, wyzwolenie naszego miasta,  Odwiedzanie miejsc pamici narodowej; SkBadanie wizanek kwiatw w okre[lonych miejscach, Powizanie miejscowych wydarzeD z nazwami ulic i placw, UdziaB w szkolnych i klasowych uroczysto[ciach zwizanych z tradycjami szkoBy; Wyszukiwanie informacji na temat symboliki, znaczenia i pochodzenia obchodzonych [wit i rocznic; Prace plastyczno  techniczne powizane z rocznicami i [witami. Braniewo w regionie, Warmii, Polsce i Europie.1. WokB Braniewa: najbli|sze miejscowo[ci, ich nazwy, pochodzenie; zabytki, zajcia ludno[ci, ciekawe obiekty, imprezy kulturalne, zespoBy ludowe, sylwetki ciekawych ludzi, tradycje, zwyczaje, obrzdy, mapa miasta i okolicy, Wypowiedzi uczniw na temat zwizkw rodzinnych z mieszkaDcami ssiednich miejscowo[ci; Wyszukiwanie na mapie  Braniewo i okolice nazw miejscowo[ci ssiadujcych z naszym miastem; Zbieranie informacji na temat regionu  dostpne zrdBa;  Co dowiedziaBem si o ...?  wykonanie folderu o wybranej miejscowo[ci /praca w grupach/; Konkurs wiedzy o regionie; Wycieczki do wybranych miejsc naszego regionu np. klasztor w Pieni|nie, katedra we Fromborku, zamek w Malborku i Lidzbarku WarmiDskim; Opowiadanie, ogldanie albumw, czytanie informacji o wybitnych postaciach dla naszego regionu, m.in.: Maria Zientara  Malewska, StanisBaw Hozjusz, Biskupi WarmiDscy, MikoBaj Kopernik; Praca z map Braniewo i okolice. Braniewo w regionie, Warmii, Polsce i Europie.2. Mieszkamy na Warmii: Zlady dawnej kultury materialnej i duchowej: Warmia nasz region, Olsztyn stolica Warmii, o[rodek kultury, skansen w Olsztynku, Muzeum regionalne w Olsztynie szlak bursztynowy, Braniewo  pierwsza stolica biskupw warmiDskich inne wg uznania n -la,  Ogldanie filmu o Warmii; Wycieczka do Fromborka zwiedzanie z przewodnikiem Wzgrza Katedralnego Zwiedzanie skansenu w Olsztynku; Wycieczka do Olsztyna  stolicy Warmii i Mazur; Opowiadanie dziejw [w. Wojciecha (w porozumieniu z katechetk); Wyszukiwanie informacji na temat Warmii w dostpnych zrdBach informacji  monografia Braniewa, lokalna prasa, Internet, inne Praca z map Polski, Warmii; Okazjonalne czytanie legend z naszego regionu;3. 3. W drodze do wsplnej Europy: ssiedzi Polski, nasze europejskie tradycje kulturowe, wsplne korzenie, wspBpraca Polski z innymi krajami w ramach projektw SOCRATS-COMENIUS i EUROREGION BAATYCKI. Ogldanie albumw, filmw; SBuchanie piosenek ludowych z innych krajw; Czytanie fragmentw literatury o |yciu w innych krajach, Midzynarodowy DzieD Dziecka pod hasBem  Wszystkie dzieci nasze s  |ycie dzieci w r|nych cz[ciach Europy, rysowanie postaci dzieci w strojach ludowych; Praca z map Polski i Europy; Konkurs   Co My - Braniewianie mo|emy wnie[ do wsplnej Europy? . yrdBa zdobywania informacji.1.Zasoby biblioteczne i urzdzenia medialne. 2. CzBowiek jako zrdBo informacji.  Tematyk zwizan ze zdobywaniem informacji realizujemy w trakcie opracowywania wcze[niejszych zagadnieD programowych. W tym celu wykorzystujemy plany miejscowo[ci, mapy, przewodniki turystyczne, foldery, ksi|ki, czasopisma, pras lokaln i regionaln, korzystamy z wideoteki i Internetu. Organizujemy spotkania z ciekawymi ludzmi, przeprowadzamy wywiady, dokonujemy obserwacji po[redniej i bezpo[redniej. yrdBa zdobywania informacji.1.Zasoby biblioteczne i urzdzenia medialne. 2. CzBowiek jako zrdBo informacji.  Tematyk zwizan ze zdobywaniem informacji realizujemy w trakcie opracowywania wcze[niejszych zagadnieD programowych. W tym celu wykorzystujemy plany miejscowo[ci, mapy, przewodniki turystyczne, foldery, ksi|ki, czasopisma, pras lokaln i regionaln, korzystamy z wideoteki i Internetu. Organizujemy spotkania z ciekawymi ludzmi, przeprowadzamy wywiady, dokonujemy obserwacji po[redniej i bezpo[redniej.     PAGE  PAGE 9 llllllmmmmmmmmmnnnnno ppppp.p0pppRqqqqqqq(r*r,r0rBrHrJr|r~rrrrrrrsssss׿h& 5CJPJ\aJh& 5CJ\aJ h& 5\h& CJaJh& CJaJh& 5CJ\h& 5CJOJQJ\aJh& 5CJ\aJh& 5CJ\aJh& 5CJOJQJ\aJh& 8llmmno p pp $If^  & F$If$If^` P$If`Pppp0ppTqB5555 $$If^a$kd $$IfT4FP8de 086    292 F4` af4pTTqqq*rDrFrHrJr~rrss  & F$If$If^` $If^ P$If`P$If  & F$If sssstB<.$ P$If`P$If^`$Ifkd $$IfT4FP8`de 086    292 F4` af4pTsssssttt"ttttttuu uZu\u^uhuuuuuvvv"v$v&v(v,v6vrvtvvvv.w0w2wy@yBydyfyyyh& CJaJ h& 5\h& 5CJPJ\aJh& CJaJh& 5CJ\h& 5CJOJQJ\aJh& 5CJ\aJh& 5CJOJQJ\aJh& h& 5CJ\aJ=ttu\uuv$v$If^`$v&v(vv*wB<.$  & F$If$If^`$Ifkd $$IfT4FP8de 086    292 F4` af4pT*w,w.w0ww6xx@y $If^$If^`$If@yByfyyyB8++ $$If^a$ D$If^Dkd( $$IfT4FP8de 086    292 F4` af4pTyzzz{{ {.{0{\{^{~{{{{{{{{| |"|,|||||}}}}}}}}~~~~ |*,.2TVX\|~h& CJaJh& 5CJOJQJ\aJh& 5CJ\aJh& 5CJ\aJh& 5CJOJQJ\aJ h& 5\h& h& CJaJFyz{{0{L{^{{{{{{{ ||}}~$If^` $If^  & F$If P$If`P$If & F $If^` $$If^a$ ~E88*$If^` $$If^a$kdR$$IfTFP8de 086    292 F4` apT,V~Ҁ LB\ȅN$If^` P$If`PЀҀԀ؀ JLNR~@BDT  Z\^nƅȅʅڅLNP`z8:ۺײעךh& CJaJh& CJaJh& CJaJh& CJaJh& 56CJ\]aJh& 5CJOJQJ\aJh& h& 5CJ\aJh& 5CJ\aJh& 5CJOJQJ\aJ98<E8*$$If$If^` $$If^a$kdq$$IfT{FP8de 086    292 F4` apT<ƈ" VX@b$If^` P$If`P $If^ĈƈȈ̈ "$(Љ "&TVXZj@BR`bdf········Ѥh& 5CJPJ\aJh& CJaJh& 5CJ\aJh& 5CJ\aJh& 5CJOJQJ\aJh& h& CJh& 5CJ\aJh& 5CJ\aJh& 5CJOJQJ\aJ:bdfĎB<.$ P$If`PQ$If^Q`$Ifkd$$IfT4FP8`de 086    292 F4` af4pTfhjŽĎƎʎ<>@Dfhjnڏ(*,<prtܐސ`bdt "ĹĹĹĹĹĹĹĹĹĹh& 56CJ\]aJh& 5CJOJQJ\aJh& CJaJh& 5CJ\aJh& 5CJ\aJh& 5CJOJQJ\aJh& 5\aJ h& aJh& CJaJh& h& 5\8>h*rސb$If^` P$If`P ֓6B55'$If^` $$If^a$kd$$IfT4FP8de 086    292 F4` af4pTԓړ68>DΗЗҗԗ֗ؗtv|Ș "$(*.0<>@DFRTVXZb촮촮h[u0JmHnHu h& 0Jjh& 0JUjh& Uh& 6CJ]aJh& 5CJ\aJh& CJaJh& CJaJh& h& CJaJh& CJaJ16:З $9$If^9a$ $If^$If^`$IfЗҗԗؗEC66 $$If^a$kd$$IfTFP8de 086    292 F4` apTtxĘȘ $9$If^9a$ $If^$If$If^` ECCCCCCkd$$IfTFP8de 086    292 F4` apT "&(,.@BDZ\^`bh]h&`#$ 6 0&P 1h0A .!"#$% .$$If!vh5d55e#vd#v#ve:V 4 086,5d55e/ 292 F4 ` pTR$$If!vh5d55e#vd#v#ve:V 4 086+,5d55e/ / / 292 F4 ` f4pTR$$If!vh5d55e#vd#v#ve:V 4 086+,5d55e/ / / 292 F4 ` f4pT($$If!vh5d55e#vd#v#ve:V 4 086+,5d55e292 F4 ` f4pT($$If!vh5d55e#vd#v#ve:V 4 086+,5d55e292 F4 ` f4pT($$If!vh5d55e#vd#v#ve:V 4 086+,5d55e292 F4 ` f4pT($$If!vh5d55e#vd#v#ve:V 4 086+,5d55e292 F4 ` f4pT($$If!vh5d55e#vd#v#ve:V 4 086+,5d55e292 F4 ` f4pT($$If!vh5d55e#vd#v#ve:V 4 086+,5d55e292 F4 ` f4pT($$If!vh5d55e#vd#v#ve:V 4 086+,5d55e292 F4 ` f4pT($$If!vh5d55e#vd#v#ve:V 4 086+,5d55e292 F4 ` f4pT($$If!vh5d55e#vd#v#ve:V 4 086+,5d55e292 F4 ` f4pT$$If!vh5d55e#vd#v#ve:V  086,5d55e292 F4 ` pT$$If!vh5d55e#vd#v#ve:V { 086,5d55e292 F4 ` pT6$$If!vh5d55e#vd#v#ve:V 4 086+,5d55e/ 292 F4 ` f4pT($$If!vh5d55e#vd#v#ve:V 4 086+,5d55e292 F4 ` f4pT$$If!vh5d55e#vd#v#ve:V  086,5d55e292 F4 ` pT$$If!vh5d55e#vd#v#ve:V  086,5d55e292 F4 ` pTD@D NormalnyCJ_HaJmHsHtHP@2P NagBwek 3dd@&[$\$5CJ\aJJA@J Domy[lna czcionka akapituTi@T  Standardowy :V 44 la ,k@, Bez listy 8>@8 TytuB$a$ CJPJaJF^@F Normalny (Web)dd[$\$\P@\ Tekst podstawowy 2dd[$\$5CJ(\aJ(VQ@"V Tekst podstawowy 3dd[$\$CJ(aJ(hS@2h Tekst podstawowy wcity 3 h^h5CJPJ\aJ0)@A0 Numer strony8@R8 NagBwek  p#12?@AI6Igly8A     " 7 V W Y M N $ 9 : ; < > r :R}RvRhtP]^_`b13 !"$2g(>\S#Zl M"#$%?s LC u F!!!!!!!!!!!!"J"""F###### $$+$?$V$i$$$$!%%%.&S&&'''(((K(c(((()+),)O)))*L***1+2+3+b+v+++,9,o,,V-}-----..C.E.//// 0:0<0b0d022 2 2 2 22222222 2!2"2-2.2/2220000000000000000 00000(0(0000000000000000 0 0 0 000 0000 00000 0 0 000000 000000 0 0 000000 0000 0 00 00000 00000 0 0 000000 000000 0 0 0000 0000 0 0000 000000000 0000 0 0 0000 000 000 0 0000  000000 0 0000 0 0 00 000000 0 0 0 0000 0000 0 0000  000 0 0 000000 000000 0 00 0000000000 00000000 0 0 0000000000 00000000 0 0 00000 000000 0 00 0000 0 0 000 0000 0 0 000I00I00I00I00I00I00I00I00I00I00I00@0@0I00I00$ $$$$$'$$+.H6lsyfb#'+/3OTY]`beLt""r''+f+2..2P3B67;lpTqst$v*w@yy<b6З b!"$%&()*,-.01245PQRSUVWXZ[\^_acdfghij`  '!!4l,b$,妀l•⭼@0(  B S  ?12??@@  Z'b'e'm'(())--\/e/{11 2 2 2 2222222222"2,2/222??MX`k AJ$)7v8@DM u   I R  >QQYfvY m %%c(n(3+E+-- 2 2 2 222222222/222$bh" 2 2 2 222222222/222 2 2 2 222222222/222 >:ÖDo)B" ltGYDhB!,UgLlEiC_Tk a\x{pYh hh^h`OJQJo(h 88^8`OJQJo(h ^`OJQJo(h   ^ `OJQJo(h   ^ `OJQJo(oh xx^x`OJQJo(h HH^H`OJQJo(h ^`OJQJo(oh ^`OJQJo(^`5o(.^`.pLp^p`L.@ @ ^@ `.^`.L^`L.^`.^`.PLP^P`L.^`o(.h ^`OJQJo(pLp^p`L.@ @ ^@ `.^`.L^`L.^`.^`.PLP^P`L.  ^ `OJPJQJ^Jo(h ^`OJQJo( ^`OJQJo(   ^ `OJQJo( ` ` ^` `OJQJo(o 00^0`OJQJo( ^`OJQJo( ^`OJQJo(o ^`OJQJo(h   ^ `OJQJo(h ^`OJQJo(oh ^`OJQJo(h y y ^y `OJQJo(h II^I`OJQJo(oh ^`OJQJo(h ^`OJQJo(h ^`OJQJo(oh ^`OJQJo(h ^`OJQJo(h ^`OJQJo(pLp^p`L.@ @ ^@ `.^`.L^`L.^`.^`.PLP^P`L.z^`zOJPJQJ^Jo(- ^`OJQJo(o pp^p`OJQJo( @ @ ^@ `OJQJo( ^`OJQJo(o ^`OJQJo( ^`OJQJo( ^`OJQJo(o PP^P`OJQJo(hh^h`OJPJQJ^Jo( ^`OJQJo(o ^`OJQJo(   ^ `OJQJo( X X ^X `OJQJo(o ((^(`OJQJo( ^`OJQJo( ^`OJQJo(o ^`OJQJo(^`5o(.^`.pLp^p`L.@ @ ^@ `.^`.L^`L.^`.^`.PLP^P`L. tGYB!k a>: UgLo)x{EiC_   U ҄ U& [u " 7 V W N : ; < RR^_`3!"$  F!!###$''(,)1+2+3+,---E./// 0d02222@??GF?? 12@@ @@@ @$@&@,@2@8@lUnknownGz Times New Roman5Symbol3& z Arial;WingdingsI Arial Unicode MS?5 z Courier New"1ʑF|ņʑF &*[&*[Y411_2QHX?[u2< PROGRAM REGIONALNY REALIZOWANY W KLASACH I-III <<<SPERU>>>AiK0         Oh+'0 0 <H h t  @ PROGRAM REGIONALNY REALIZOWANY W KLASACH I-III <<>>NormalAiK3Microsoft Office Word@e@<@x@l<>&*՜.+,0$ hp|  [1 = PROGRAM REGIONALNY REALIZOWANY W KLASACH I-III Tytu  !"#$%&'()*+,-./0123456789:;<=>?@ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ[\]^_`abcdefghijkmnopqrstuvxyz{|}~Root Entry FLData l01Tablew RWordDocument8SummaryInformation(DocumentSummaryInformation8CompObjz  F(Dokument programu Microsoft Office Word MSWordDocWord.Document.89q